רכיבה טיפולית

הדרך להתמודדות עם אתגרים רגשיים, התנהגותיים, התפתחותיים ומוטורים.

הסוס הוא בעל חיים גדול, עוצמתי ומאתגר. הוא מגלה רגישות גבוהה לנעשה סביבו, לתקשורת לא מילולית, מגיב באופן ברור ומיידי, אובייקטיבי ולא שיפוטי.

יכולתו של הסוס להגיע אל ליבו של המטופל והשימוש בעזרים המגוונים, מאפשרים התמודדות עם קשיים ופחדים, מחזקים את הדימוי העצמי, מקנים מיומנויות חברתיות ומלמדים יצירת קשר, קבלה ונתינה. באמצעות הדיאלוג בין המטופל, הסוס והמטפל, הבנה של תגובות המטופל והתנהגותו-רוכש המטופל כלים שאותם יוכל ליישם בחייו האישיים והחברתיים וכך אנו מעודדים למידה, צמיחה ושינוי.

המפגשים מועברים על ידי מטפלים מוסמכים המיומנים בעבודה עם מגוון אוכלוסיות, באופן מקצועי, במסירות רבה עם מלוא תשומת הלב ובסביבה תומכת.

המטרות לכלל המפגשים מותאמות למטופל ולצרכיו.

ההבדל בין שיעור רכיבה לטיפול

חשוב לנו להדגיש הבדל זה ולתאם ציפיות מלכתחילה.
מטרת העבודה הטיפולית שונה במהותה וחשוב לדייק בה - ההבדל המשמעותי נעוץ בתפיסה של המטרות ומרחב העבודה.

שיעור רכיבה הוא מתודי, הרעיון שלו הוא ללמוד לרכב. מתקדמים ברכיבה כמקצוע, ברכישת כישורים ומיומנויות שונות. במפגש טיפולי בסיוע סוסים, הרעיון הוא אחר במהותו. מטרת הטיפול מקורה בקשיי התפקוד בחוויות היומיום של המטופל, ללא קשר לגילו. בין שמדובר במטרה מוטורית, סנסורית, רגשית, חברתית ו/או התנהגותית.

ההתבוננות, כבר מתהליך הקליטה, היא על המטופל עצמו, בחוויית החיים שלו, ביחסיו עם אחרים, באופן בו הוא מביא עצמו לידי ביטוי בעולם וכו' . הרעיון המניע אותנו לעבודה, בתמציתיות, הוא כי כל מה שיש במרחב של הסוסים ובקשר עם המטפל יישרת את המטופל ויביא לידי שינוי ותוצאה בחוויה היומיומית שלו. הרכיבה היא כלי אחד מיני רבים והיא לא עומדת כמטרה מתודית בפני עצמה.

תהליך הקבלה

שיחת טלפון או פניה דיגיטלית

המטופל, הוריו או גורם מתווך/מפנה אחר פונה לשירותי המשרד באופן טלפוני או באמצעות טופס מקוון.

שאלון מיון ואפיון ייעודי

טופס ייעודי עם מקבץ שאלות כתובות שנועדו לאפשר לצוות המקצועי לקבל תמונת רקע כללית ולהבין את סיבת ההפניה לרכיבה טיפולית. יש לצרף הפניות רלוונטיות במידת הצורך.

שיחת אינטייק ושיבוץ

שיחת האינטייק, המתקיימת בתחילת התהליך הטיפולי, מטרתה לתת לרכז התחום תמונת מבט רחבה על האתגרים בפניהם ניצב המטופל, מאפיינים ייחודיים שונים, תיאום ציפיות והגדרת מטרות. אחריה ישובץ המטופל לאחד מחברי הצוות הטיפולי, שנראה כי כישוריו וניסיונו הולמים את צרכי המטופל. העברת המטופל למדריך נעשית הן בשיחת הדרכה במהלכה גם נבחר סוס מתאים לתהליך הטיפולי, והן בכתב.

אבחון פסיכו-מוטורי

כחלק מהתהליך הטיפולי, במפגשים הראשונים יקדיש המדריך זמן לאבחון פסיכו-מוטורי של המטופל בהתאם למרחב העבודה שלנו. המדריך יכוון משאביו ליצירת קשר ובנייה של חוויית אימון וביטחון. אחריהם תיעשה הערכה נוספת לגבי מטרות הטיפול שהוצבו ומידת ההתאמה של מרחב טיפולי זה למטופל.

מיהו מדריך לרכיבה טיפולית? תנאי הסף לעבודה כמדריך לרכיבה טיפולית הינה  תעודת הסמכה ממוסד מוכר. 

החווה שמה לה למטרה לפעול למען ההתפתחות המקצועית של המדריכים בה. זאת כחלק מחזון החווה. על כן אנו פועלים להתמקצעות המדריכים בתחומים ספציפיים, עפ"י אוכלוסיות החווה, וזאת על מנת ליעל ולמקד את תהליך ההדרכה מולם.

המדריכים כולם מקבלים הדרכה פרטנית וקבוצתית בהתאם לעבודתם על מנם לסייע להם לפעול באופן מקצועי, מעמיק ומקדם.

החווה מקבלת לעבודה טיפולית ילדים החל מגיל 6. במקרים מסוימים תאפשר החווה קבלה בגיל צעיר יותר כחלק מתהליך רחב יותר של התפתחות הילד.

התחומים העיקריים בהם פועלת החווה

רוצים להירשם לרכיבה טיפולית?

אנא מלאו פרטים לכניסה לרשימת ההמתנה ונציג שלנו יחזור כאשר יגיע תורכם…

פרטיכם נקלטו, להשלמת הרישום יש לבצע תשלום בלחיצה על הכפתור.

אנו מזמינים אתכם לקייטנה חוויתית, איכותית ובלתי נשכחת אצלנו בחווה!

שלא תגידו שלא הזהרנו...
אחרי הקייטנה אצלנו הילדים לא ירצו ללכת לאף קייטנה אחרת :) 

דילוג לתוכן